Hogyan szabályozhatjuk a stressz által kiváltott súlygyarapodást?

Mikor jobb súlyemelést végezni? Egy aerob edzés előtt vagy után?
2019-09-23
A fogyasztói egészség alapjai
2019-11-19

A stressz során fellépő súlygyarapodás megelőzése és az elhízás kockázatának csökkentése érdekében mindig meg kell próbálni kezelni a stresszt. Ha kevésbé érezzük magunkat stresszesnek, és jobban ellenőrizzük az ételeket, akkor könnyebben hozzászokhatunk az egészséges táplálkozási és testmozgási szokásokhoz.


Próbálja ki ezeket a stresszkezelési technikákat a stresszhez kapcsolódó súlygyarapodás leküzdése érdekében:
  • Ismerje fel a stressz figyelmeztető jeleit, mint például szorongás, ingerlékenység és izomfeszültség.
  • Étkezés előtt kérdezze meg magától, hogy miért is eszik - valóban éhes vagy, csak stresszesnek érzi magát?
  • Ha evés utáni vágya van, viszont nem éhes, próbálja elterelni a figyelmét!
  • Ne hagyja ki az étkezést, különösen a reggelit. Ha siet, egyen egy gyümölcsöt.
  • Egyen egészségesen, például teljes kiőrlésű gabonát, különféle gyümölcsöt és zöldséget. Cél, hogy a legtöbb élelmiszer-csoportot bevonja az étkezésébe!
  • Azonosítsa a ’kényelmi’ ételeket, és tartsa távol otthonától vagy irodájától!
  • Rögzítse magatartását és étkezési szokásait!
  • Tanulja meg a problémamegoldó készségeket, hogy fel tudjon készülni a kihívásokra és megbirkózzon a kudarcokkal! Gyakorolja a relaxációs technikákat, mint például a jóga, nyújtás, masszázs, mély légzés vagy meditáció!
  • Mozogjon rendszeresen!
  • Aludjon eleget!
  • Kérjen ösztönzést a támogató barátok és a család részéről!

Ha többet akar megtudni a témáról, nézzen meg egy érdekes videót amelyből megtudhatja, hogyan fordíthatja előnyére a stresszt...


Ha kipróbálta már a stresszkezelési technikákat, de úgy tűnik, hogy nem működnek, fontolja meg a pszichoterápián vagy egyéb életvezetési tanácsadáson keresztüli szakmai segítséget. Vagy nyomja meg a kövessen gombot!

Kövessen!