A fogyasztói egészség alapjai
2019-11-19

A margarin általában jobb, mint a vaj a szívünk szempontjából.

A margarint növényi olajokból készítik, tehát telítetlen "jó" zsírokat - többszörösen telítetlen és egyszeresen telítetlen zsírokat tartalmaz. Az ilyen típusú zsírok elősegítik az alacsony sűrűségű lipoprotein (LDL) vagy "rossz" koleszterin csökkentését.

A vaj ezzel szemben állati zsírokból készül, tehát több telített zsírt tartalmaz.

De nem minden margarint hoznak létre egyenlően - néhány margarin transzzsírokat tartalmaz. Általában véve, minél szilárdabb a margarin, annál több transzzsírt tartalmaz. A transz-zsírok, mint a telített zsírok, növelik a vér koleszterinszintjét és csökkentik a szívbetegségek kialakulásának kockázatát. Ezen felül a transz-zsírok csökkentik a nagy sűrűségű lipoprotein (HDL) vagy "jó" koleszterin szintet.

Tehát (ha teheti) fogyasszon alacsony transzzsír tartalmú és kevés telített zsírtartalmú margarint. Olvassa el a terméken az összetevőket, a zsírok gramm tartalmát és csökkentse a kalóriabevitelt.