A legjobb újévi fogadalom, amit önmagának tehet: óvja a szívét 2018-ban!

Amennyiben az életmódunkon szeretnénk változtatni, érdemes pontokba gyűjteni, hogy milyen változtatásokra van szükségünk. A rendszeres testmozgás és az egészséges táplálkozás alapvető követelménye az egészségmegőrzésnek. A következőkben összegyűjtöttünk néhány tanácsot, melyek segítenek összefoglalni, hogy milyen változtatásokra van szükség az egészséges életvitel kialakításához.

  • A napi, minimum fél órás testmozgás javítja az állóképességet, fokozza a vérkeringést, ezáltal javul a szív pumpafunkciója.

  • Amennyiben ülőmunkát végzünk, óránként álljunk fel az asztaltól és végezzünk pár tornagyakorlatot. A sok ülés fokozza a vénás vér pangását, előidézve ez által a visszértágulatok kialakulását.

  • Törekedjünk rá, hogy minél egészségesebben étkezzünk! A teljes kiőrlésű gabonafélék, változatos zöldség és gyümölcsfélék fogyasztása csökkenti a koleszterin szintet, mely megelőzi az érelmeszesedés kialakulását.

  • Járjunk szűrővizsgálatokra! Számos szívbetegség eleinte nem okoz tüneteket, azonban egy terheléses EKG vizsgálat alkalmával fény derül a betegség meglétére. A szűrővizsgálat célja, hogy időben észlelje az elváltozásokat, ez által idejében megkezdve a szükséges kezeléseket.

  • A mindennapos rohanás, a sok munka, a forgalmi dugó, mind egytől egyig stressz faktorok. Amennyire tudjuk, próbáljuk kiiktatni életünkből a stressz forrásokat, és járjunk jógára, relaxációs masszázsra.

A fenti tényezők betartásával sokat tehetünk szívünk egészségéért. Érdemes már év elején elhatározni magunkat, és minden nap egy keveset a szervezetünk karbantartására szánni, hogy a későbbiekben megelőzzük a súlyosabb betegségeket.