Melyik sport szolgálja leginkább a szívünk egészségét?

Egy tanulmány szerint vannak sportágak, melyek űzése jelentősebben csökkenti a különféle szív-, érrendszeri betegségek kialakulását, szemben más sportokkal. Ide tartoznak az állóképességi sportok, mint a futás, úszás, az ütős sportok, melyek nagyon jó hatással vannak a szívműködésre. Ezek a sportok az aerob, dinamikus mozgásformák közé tartoznak, ebből adódó hatásuk kedvezően hat a szervezetre.

Állóképességi sportok hatása

Az állóképességi sportok űzése közben egy-egyféle mozdulatsorozatot ismétlünk. Ezeket a sportágakat a dinamizmus és a ritmikusság jellemzi, emiatt nagyon jó hatással vannak mind a légzésre, mind a szív-, érrendszere egyaránt. A légzés a mozdulatok szabályozottsága által egyenletes, így a tüdőkapacitás hosszú távon jelentősen fejlődik. A szívizom egyenletes terhelésnek van kitéve, a kapillárishálózat növekedésével a szívizom is nő. A nyugalmi pulzusszám és a vérnyomás csökken, mely hosszú távon kedvezően hat az érfalakra. A szív pumpafunkciójának fejlődésével a sejtekhez elegendő mennyiségű oxigén és vér jut nyugalmi helyzetben is.

Az egészséges életmód fenntartásához ajánlott napi szinten legalább fél órát mozogni. Az állóképességi sportok nagyban hozzájárulnak egészségünk megőrzéséhez, és jótékonyan hatnak a szívműködésre. Általuk folyamatosan javítható a szív pumpafunkciója, a fokozatos terheléssel nem veszélyeztetjük szívünk egészségét. S ha biztosak akarunk lenni az ereményességben érdemes egy vizsgálaton elgondolkodni!