Milyen egy normális nyugalmi pulzusszám?

Általánosságban elmondható, hogy az alacsonyabb pulzusszám a nyugalomban hatékonyabb szívfunkciót és jobb szív- és érrendszeri alkalmasságot jelent. Például egy jól képzett sportoló normális nyugalmi szívfrekvenciája közelebb lehet a 40 ütemhez percenként. A normál nyugalmi pulzusszám felnőtteknél 60-100 ütés / perc.
A pulzusszám méréséhez, egyszerűen csak ellenőrizze le a pulzusát. Helyezze az mutató- és a gyűrűsujjait a nyaka szélső oldalára. A csuklóján lévő pulzusának ellenőrzéséhez helyezze két ujját a csont és az ín közé, a radiális artéria fölé.

Amikor érzi az pulzusát, számolja meg az ütések számát 15 másodpercig, majd szorozza meg ezt a számot néggyel, hogy kiszámítsa a percenkénti ütések számát.

Ne feledje, hogy számos tényező befolyásolhatja a pulzusszámot, beleértve: – Életkor – Fitness és aktivitási szintek – Dohányzás – Szív- és érrendszeri betegségek, magas koleszterinszint vagy cukorbetegség – Levegő hőmérséklete – Testhelyzet – Érzelmek – Testméret – Gyógyszerek

Bár a normál széles skálája létezik, a szokatlanul magas vagy alacsony szívfrekvencia jelezheti egy alapvető problémát. Forduljon kezelőorvosához, ha a nyugalmi szívfrekvencia állandóan meghaladja a 100 ütést percenként, vagy ha nem képzett sportoló és a nyugalmi szívfrekvenciája 60 perc alatt van – különösen, ha más jelei vagy tünetei vannak, mint például ájulás, szédülés vagy légszomj