Szeretné, ha az agya lenne az erőssége? Mozogjon!

  • Jobb közérzet. A sétálás vagy más mérsékelt edzés segíthet stabilizálni a hangulatát, és csökkenteni a depressziós tüneteket. Tanulmányok szintén kimutatták, hogy a rendszeres testmozgás segít az embereknek kontrolálni a stresszt és az érzelmeiket.
  • Könnyebben megy a tanulás. A kutatók még nem teljesen értik, hogy a testmozgás hogyan járul hozzá a tanuláshoz, de tény, hogy működik. Egy tanulmányban, amikor a tanár edzést adott a matematika órákhoz – úgynevezett „motoros gazdag tanulás” – a matematikai  eredmények látványosan javultak azoknál a tanulóknál akik testmozgást végeztek, mint azoknál, akik nem mozogtak. Egyéb kutatások kimutatták, hogy a testmozgás segít javítani a szövegértést is.
  • Élesíti a memóriát. Bár az agy mérete csökken az életkor előrehaladtával, kutatások az mutatják, hogy a testmozgás segít ezt visszafordítani bármely életkorban. Egy kutatás kimutatta, hogy a jobb kardiovaszkuláris fittséggel rendelkező emberek, mint például a fiatal felnőttek, jobb memóriával, motoros készséggel, és jobb vezetői funkciókkal rendelkeztek 25 év múlva is, mint a társaik.
  • Javítja a látást. Edzés alatt, a teste aktivizálja a neuronokat az agy annak a részében, amely segít megértetni, hogy mit lát. Kutatás által bebizonyosodott, hogy a vizuális rendszer, sokkal érzékenyebb lesz a testmozgás alatt és lehet, hogy fokozza a vizuális tanulást.

Készen áll, hogy építsen egy izmos agyat? Nem kell egy fitnesz guruvá válnia, hogy haszna is legyen belőle. Számos tanulmány szerint a 30-60 perces gyors séta, heti 3-5 alkalommal már hozzájárul az agy fejlesztéséhez.

Azt mondják, hogy az erősítő tréning és az aerobic edzés – sétálás, futás, biciklizés, úszás – többet segíthet az agynak, mint a nyújtó gyakorlatok. Egy tanulmányban kimutatták, hogy enyhe kognitív zavarban szenvedő idősebb felnőtteknél, akik súlyt emeltek 2-3 alkalommal egy  héten, javult az izomtónusok és a kognitív funkcióik.

Az agy csodálatos. Több milliárd idegsejt dolgozik együtt harmóniában, hogy koordinálja élete minden másodpercét: a mozgását, a viselkedését, a gondolatait, az emlékeit és az érzelmeit. Eddze agyát, hogy maximalizálja az egész testre kiterjedő egészségét!


S ha biztos akar lenni az ereményességben érdemes egy vizsgálaton elgondolkodni!