Szeretném javítani a szívem egészségét

A szívbetegség kockázatának az egyik legnagyobb rizikója az ülő életmód. Nyilvánvaló, hogy minél aktívabb valaki, annál jobb. De csupán 1 óra a hetente is változtathat, a lényeg, hogy még a kis lépések is nagy változást okozhatnak.

Étkezés

Egyen 5 adag gyümölcsöt és zöldséget minden nap, hogy növelje szíve egészségét. Kezdje a napját olyan reggelivel, amely tartalmaz gyümölcsöt vagy zöldséget. Az étkezések közötti snack gyümölcs vagy zöldség legyen. Tegyen tudatos erőfeszítéseket a gyümölcsök és zöldségek napi étkezésben való felvételéhez. Ne féljen annyira azoktól az ételekről, amiket nem kellene enni – csak foglalkozzon azzal, hogy öt vagy több adag gyümölcsöt és zöldséget egyen naponta.

Mozgás

Adjon hozzá legalább 10 percnyi mérsékelten intenzív fizikai aktivitást mindennapi életéhez. A cél: a fizikai aktivitást napi 30 percre vagy annál többre kell emelni. Tanulmányok kimutatták, hogy heti 60-90 perc testmozgás akár 50% is csökkentheti a szívbetegségek előfordulását. Nem kell bonyolultnak lennie – lépcsőzzön, tegyen egy sétát, bármi, csak mozogjon! Ahogy aktívabbá válik, megpróbálhatja növelni a mozgás mennyiségét.

Alvás

A minőségi alvás jó a szívének, ez kihívást, de fontos. Két hétig próbáljon meg nyolc órát aludni minden este. Az emberek alvási igényei kissé eltérnek, a nyolc óra csak általánosság. A fentieket két hétig próbálgassa mielőtt tovább lépne. De nincs semmi baj, ha lassabban tud tovább lépni. A lényeg az, hogy kezdje el, és folytassa is!