Téli sport a szabadban

Amennyiben a hideg idő ellenére a szabadban végeznénk valamilyen sportot, elsőként a réteges öltözködésre kell nagy figyelmet fordítanunk. Mindenképpen válasszunk jól szellőző anyagú ruhát, és ügyeljünk a cipőnk zártságára is, hogy az ne ázzon át. Az ízületekre érdemes ízületvédőt felhelyezni, ugyan is a hideg hatására azok könnyebben begyulladhatnak. Ha sapkát nem szívesen viselünk, érdemes egy fülvédőt felvenni.

Mielőtt elkezdenénk intenzívebben mozogni, előtte kellően melegítsünk be. Az izmokat ez által felkészítjük a terhelésre, kisebb eséllyel következnek be izomhúzódások és egyéb sérülések.

Ha a hőmérséklet -10 fok alá csökkenne, ajánlott inkább beltéri sporttevékenységet választani! A hideg levegő hatására ugyan is a légutak fogékonyabbá válnak a fertőzésekre, a szervezetet stresszként éri a hideg időben végzett fokozott izommunka. Ez jelentősen kihat a szív-, érrendszer működésére is.

Számos mozgásfajtát végezhetünk akár a konditeremben, akár az otthonunkban is. A szobabiciklizés, vagy tornagyakorlatok végzése is megfelelő lehet a napi mozgásigény kielégítésére.


S ha biztosak akarunk lenni az ereményességben érdemes egy vizsgálaton elgondolkodni!