TELJESÍTMÉNYDIAGNOSZTIKA

TELJESÍTMÉNY-DIAGNOSZTIKA

A szolgáltatás hamarosan elérhetővé válik mindenki számára.

Sport nem csak sportolóknak

A sport számomra kiemelt terület, ezért az aktívan sportolók mellett azokat is szeretném biztonságos és az egészségüket hatékonyan javító megoldásokhoz segíteni, akik csak most kezdenék el, vagy most kezdenék újra az aktív testmozgást.

Sportolni szeretnék

A sportolás elkezdése előtt fontos kizárni néhány betegséget.
Ilyen például a szívritmuszavar, a magas vérnyomás, az organikus szívbetegségek, valamint fontos a terhelhetőség felmérése is.
A betegségek panaszmentes pácienseknél is fennállhatnak, ezért fontos az intenzív terhelést megelőző kardiológiai vizsgálat.
Kezdje a mozgást biztonságosan!

Már sportolok

Szeretné tudni, fejlődött-e? Milyen a fittségi állapota? Belevághat-e a magasabb teljesítmény elérésébe?
Kell-e változtatnia a sportolási szokásain? Panasza van?
A teljesítménydiagnosztikai vizsgálat segítségével válaszokat kaphat.
Tudja meg, mire képes!

Újrakezdeném...

Ha nagyobb kihagyás után újra szeretné kezdeni a sportot, vagy betegsége után tudni szeretné, mikor és hogyan kezdheti el újra az aktív testmozgást, fontos, hogy felmérjük szíve és érrendszere állapotát.
Kezdje újra hatékonyan!

Hogyan történik a vizsgálat?

A teljesítmény diagnosztikai vizsgálatunk segítségével biztos alapra építkezhet, hiszen nem mindegy, mekkora az optimális terhelés, amekkora szükséges
a sportcéljai eléréséhez. A uVida készülékkel pontosan meghatározzuk azt a pulzusszámot, amely Önnek a legmegfelelőbb.
Ez alapján tudja majd, hogyan figyeljen a pulzusára, hogyan mozogjon intenzíven is biztonságban és extra terhelés nélkül is hatékonyan.

Az uVida-mérés a maximális oxigénfogyasztást méri, amit egy speciális terheléses vizsgálat során használunk. A vizsgálattal meghatározható az pulzusszám, amelyiknél az aerob folyamat átmegy anaeróbba. Ezzel megtudhatjuk, hogy milyen pulzusnál érdemes edzenünk, és hogyan terhelhetjük a szívünket. Így nemcsak biztonságossá, de hatékonnyá is tehető sport: javul az edzettség és bekövetkezik a kívánt fogyás – ugyanakkora erőfeszítéssel és munkával, csupán a pulzusszámot figyelve.

Ismerje meg saját teljesítőképességét: VO2 MAX

A teljesítménydiagnosztikára vizsgálaton speciális terheléses ellenőrzést végzünk. Az uVida-mérés megmutatja, hogy a mozgás okozta terhelés során mennyi a szervezet maximális oxigénfogyasztása, és személyre szabottan meghatározza, milyen pulzusszámnál megy át az izomsejtek munkája aerob folyamatból anaerob folyamatba. Ezzel kitűzhetjük az Ön számára optimális személyes célokat, és anélkül tehetjük hatékonnyá a sportot, segíthetjük fogyását és javíthatjuk erőnlétét, hogy felesleges pluszmunkával, edzésterheléssel nehezítenénk meg a folyamatot.
Kérjen időpontot!

Teljesítménydiagnosztikai-vizsgálat

A teljesítménydiagnosztikai vizsgálatokon során megismerjük a páciens kórelőzményét különös tekintettel az életmódtényezőkre, valamint a szív- és érrendszeri rizikófaktorokra. Ezt követően fizikális vizsgálat történik EKG-val, vérnyomásméréssel, valamint egy tájékozódó szívultrahang-vizsgálattal, melynek során a sportolás kapcsán jelentős szerepet játszó tényezőkre fókuszálunk. Ezután mérjük a nyugalmi, illetve a vita maxima terheléses oxigénfogyasztást, amelyek segítenek meghatározni az alapanyagcserét, valamint a pulzuszónákat. A mért értékek segítségével, a célok meghatározásával személyre szabott edzésterv és étrend készül; ezeket és a javaslatokat egy applikációban lehet elérni.

Miért számít a pulzus?

A sportnak akkor van pozitív hatása, ha biztonságosan végzik, és a személyes pulzuszónákat is figyelembe veszik az erőnlét és a fogyás szempontjából fontos terhelésnél. A jó edzésterv tartalmaz aerob és anaerob tartományú edzéseket; a fogyás, a kalóriaégetés céljait pedig a kettő közötti, váltott intenzitású mozgás szolgálja. Ehhez fontos megismernünk a személyes pulzusszám és oxigénfelhasználás határát, ahol a mozgásunk aerobból anaerob folyamatba vált.

Az uVida-vizsgálat szerepe és hatékonysága

Az uVida-vizsgálat a leadott teljesítmény, a maximális oxigénfogyasztás és a pulzusszám összevetésével képes meghatározni a személyes pulzustartományokat. Ezeket befolyásolja az edzettségi szint és a genetika, de ahogy a korral természetesen csökken a maximálisan felvett és a sejtekhez eljutó oxigén mennyisége, úgy megfelelő edzéstervvel növelhető is ez az érték, így javítható az edzések hatékonysága. És a hatékonyság sokkal inkább befolyásolja a fogyást, mint az edzések száma és időtartama.
Segítünk, hogy fogyása érdekében mindig a személyes pulzustartományának megfelelően, hatékonyan sportoljon.
Kérjen időpontot!

Aerob és anaerob edzések

Az aerob edzéseken a szervezet nagy mennyiségű oxigént használ fel a glükóz lebontásához és az energiaszükséglet felszabadításához. A futás, kerékpározás, ugrókötelezés, úszás vagy más mozgásformák esetén is ez történik.

Az anaerob edzésfázisokban a test oxigénfelhasználás nélkül vagy csökkentett oxigénfelhasználással jut energiához a saját elraktározott anyagaiból. Emiatt kell az aerob edzések időtartamát korlátozni, hiszen megfelelő oxigénfelvétel nélkül csak rövid ideig terhelhető a szervezet.

A két edzéstípus közötti határt általában a szívverés üteme alapján lehet meghatározni. Létezik egy általános formula, amely szerint megbecsülhető ez a pulzusérték. Férfiaknál a maximális pulzus 220-as értékéből kell kivonni az életkort, a nőknél pedig a 225-ös csúcspulzus értékéből. Például egy 45 éves férfi 175-ös pulzusnál vált az edzés anaerob fázisába. Ez csak egy átlag azonban, és a valóban hatékony, a fogyást és egészséget szolgáló sporthoz mindenkinél érdemes sportkardiológiai vizsgálattal meghatározni az aerob-anaerob szívritmus személyes határértékét.

Mindez gyakorlatban

Képzelje el, hogy a saját erőnlétének megfelelően futva még éppen képes kimondani néhány szót. Ez azt jelenti, hogy aerob mozgást végez az erre jellemző pulzustartomány felső határához közel. Ekkor sprintbe vált, és rövid ideig maximális teljesítményt ad le. Ekkor a szívverésének üteme már átlépi az anaerob tartomány határát. Néhány perc után viszont vissza kell állnia egy kevésbé megterhelő tempóra. Ez a váltott intenzitású edzés, amelyhez fontos tudnia, hol van az aerob-anaerob szívritmus határa.

AEROB

Az aerob edzés: növeli az állóképességet, a kitartást és a test oxigénfelvételét, illetve az oxigénfelhasználás hatékonyságát.

ANAEROB

Az anaerob edzés: növeli az izomzatot, a teljesítményt és az aerob mozgás hatékonyságát.